agenti imobiliari

3 mituri despre agenții imobiliari

De multe ori, atât proprietarii, cât și cumpărătorii încearcă să evite intermediarii și să realizeze direct tranzacția. Într-o serie de situați, locuința scoasă la vânzare stă listată pe site-urile de anunțuri imobiliare și nu stârnește interesul. Această lipsă a interesului față de proprietatea scoasă la vânzare poate fi cauzată chiar de lipsa unui profesionist care să gestioneze detaliile legate de anunț și de distribuirea lui.

Obiectivul major pe care îl au agenții imobiliari este să realizeze întâlnirea între cerere și ofertă. Totuși, sunt evitați datorită unor percepții false.

Agentul imobiliar încasează comisionul degeaba

Comisionul este principalul motiv pentru care agenții imobiliari sunt evitați. Acest comision se justifică prin suportul pe care îl aduce agentul vânzării, în toate fazele. Contribuția sa stă stabilirea unui preț realist conform cu piața, la redactarea corectă a anunțului, la ilustrarea cu imagini relevante. În același timp este interfața dintre vânzător și cumpărător și poate media o negociere cu rezultate profitabile pentru ambele părți. Nu în ultimul rând, poate facilita finalizarea rapidă a tranzacției.

Toți agenții imobiliari sunt la fel

Ca în orice meserie, cei care o practică sunt mai mult sau mai puțin profesioniști. De aceea, atunci când alegi să lucrezi cu un agent imobiliar, colectează niște referințe. Un punct important de credibilitate și certificare a profesionalismului stă în reputația agenției imobiliare pentru care lucrează. În timp ce unii agenți pot livra rezultate calitative într-un timp foarte scurt, alții pot oferi o îndrumare greșită. Așadar, alege cu grijă!

Agentul imobiliar este inutil pentru cumpărători

În condițiile în care vrei să achiziționezi o proprietate imobiliară, agentul imobiliar poate juca un rol foarte important. El va tria proprietățile disponibile și ți le va prezenta doar pe cele compatibile nevoilor și bugetului disponibil. Agentul imobiliar poate reduce semnificativ timpul și efortul de căutare al cumpărătorului.