comportamentul cumparatorului

Obiceiuri nesănătoase ale cumpărătorului

Cumpărătorul de locuințe poate fi destul de dificil, chiar și fără voia lui deoarece poate avea un comportament care devine, la un moment dat oarecum neplăcut pentru cei care sunt de cealaltă parte a baricadei, respectiv agentul imobiliar și proprietarul. Bineînțeles, nu toți cumpărătorii sunt așa, dar în momentul în care ai scos o locuință pe piață, așteaptă-te să te întâlnești și cu unii mai dificili. Hai să vedem câteva tipologii.

1. Nehotărâții care caută perfecțiunea. Aceștia sunt cumpărătorii care vor vrea să vadă toate locuințele disponibile pe piață deși nu sunt foarte hotărâți în ceea ce privește achiziția. Nevoile și criteriile de selecție a locuinței potrivite nu sunt foarte relevante pentru acest tip de cumpărători potențiali.

2. Secretoșii sunt cei care ezită să-i ofere agentului informații relevante care l-ar ajuta pe acesta să le prezinte ofertele adaptate nevoilor și bugetului de care dispun. Unii nu sunt dispuși să spună pragul maxim pe care și-l permit, de teamă ca agentul să nu le prezinte doar locuințe peste bugetul lor.

3. Negociatorii la sânge. Chiar dacă locuința are prețul corect în condițiile date ale pieței și nu are vicii, cel puțin la prima vedere, cumpărătorul se lansează în negocieri. Acest lucru este normal doar că negociatorii la sânge vor să obțină un preț care, de cele mai multe ori nu este echitabil, motiv pentru care tranzacția nu mai are loc.

4. Cei care nu au așteptări realiste, sau cei care nu sunt dispuși la compromisuri. Acest tip de cumpărător potențial are o idee fixă despre cum ar trebui să fie locuința pe care o caută și nu este mulțumit indiferent de ce alternativă i se prezintă.

5. Cumpărătorii cu abilități slabe de comunicare sunt acei cumpărători potențiali care evită discuțiile directe și preferă să trimită mesaje text în locul unei întâlniri în care să se stabilească toate detaliile tranzacției. În această situație, agentul trebuie să acționeze prompt ș hotărât în intermedierea relației dintre cumpărător și proprietar în vederea finalizării tranzacției în condiții avantajoase pentru ambele părți.